Roblox przestał być platformą tylko dla dzieci

Roblox ma już około 60 milionów użytkowników. Ponad połowa użytkowników platformy, ma więcej jak 13 lat.

Fast Company: Roblox już nie tylko dla dzieci
Fast Company: Roblox już nie tylko dla dzieci

Wedłúg listy sporządzonej przez Fast Company, Roblox zajmuje 7. miejsce na liście 50 najbardziej innowacyjnych firm świata w 2023 r. 

Czym jesr Roblox
Roblox to fascynujący świat kreatywności i rozrywki, który przyciąga zarówno młodszych, jak i starszych graczy. Platforma oferuje nie tylko rozmaite gry stworzone przez społeczność, ale także umożliwia tworzenie własnych produkcji, co przekłada się na ogromną popularność tej platformy.

Zarabianie na Roblox
Dzięki Roblox, twórcy gier, mogą zarabiac na swoich produkcjach. Dzięki systemowi Robux, wirtualnej walucie platformy, twórcy mogą sprzedawać swoje przedmioty, dodatki i gry. To otwiera drzwi do pasywnego dochodu, a także zachęca ich do tworzenia coraz to bardziej innowacyjnych i atrakcyjnych gier.

Ciekawe projekty na platformie Roblox
Na platformie Roblox powstało wiele udanych projektów, które przyciągają miliony graczy na całym świecie. "Adopt Me!" to jedna z najpopularniejszych gier, w której gracze opiekują się wirtualnymi zwierzakami i rozwijają swoje wirtualne rodziny. Ta gra przyniosła jej twórcom ogromne zyski dzięki systemowi mikropłatności i przedmiotom do kupienia.

Innym przykładem jest "Jailbreak", gdzie gracze mogą wcielić się w rolę skazanych uciekających z więzienia lub policjantów próbujących ich powstrzymać. Ta gra również cieszy się ogromną popularnością i przynosi twórcom znaczne zarobki.

Warto również wspomnieć o "MeepCity", gdzie gracze mogą eksplorować wirtualny świat, spotykać się ze znajomymi i wykonywać różnorodne aktywności. Ta gra wykazuje, że sukces na Robloxie niekoniecznie musi wiązać się z tradycyjnymi gatunkami gier.


Podsumowanie
Roblox zbudował wciągający świat, który jest dostępny już teraz i przyciąga prawie 60 milionów aktywnych użytkowników dziennie na komputerach PC i Mac, konsolach Xbox, tabletach i telefonach. W 2022 roku fani mogli uczestniczyć w wirtualnych występach Lizzo, Mariah Carey, Eltona Johna i Chainsmokers, a zabiegały o nie takie marki jak Burberry, Gucci, H&M i Walmart, z których wszystkie wybrały Roblox na swoje podróże po metaverse.

Te znane wszystkim nazwy,  sygnalizują nową erę dla platformy, która powstała jako gra edukacyjna dla uczniów szkół podstawowych. Ponad połowa użytkowników ma obecnie ponad 13 lat, a firma niedawno wprowadziła nowe „wskazówki dotyczące doświadczenia”, zaprojektowane, aby pomóc zarówno dzieciom, jak i osobom starszym znaleźć odpowiednie treści. Podczas gdy firmy mogą pojawiać się w Roblox ze względu na wartość reklamową, twórcy już czerpią zyski w najbardziej dosłownym sensie. Publikują 15 000 gier i innych materiałów dziennie na platformie, z których z których wiele z nich zostało w 2022 roku odwiedzono tysięce razy, a przychody Roblox osiągnęły 2,2 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do 2021 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma zapłaciła twórcom ponad 600 milionów dolarów ze sprzedaży towarów cyfrowych, takich jak stroje i akcesoria kupowane przez użytkowników w celu przebrania ich awatarów. Platforma umożlwia wykazanie się hobbystom, ale wielu z nich w ten sposób zarabiają na zycie

Żródło:  Fast Company

Tagi:
Komentarze (0)
    Szanujemy Twoją prywatność
    W celu zapewnienia pełnej funkcjonalności oraz bezpieczeństwa, a także aby dostarczyć spersonalizowane treści, nasza witryna przechowuje pliki cookie.

    Ponieważ szanujemy prawo do prywatności użytkownika, możesz zrezygnować z zaakceptowania niektórych rodzajów plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zajrzyj do naszej polityki prywatności

    Ustawienia zaawansowane