Forspoken, pierwsza na świecie gra, która będzie obsługiwać AMD FSR 3

Już tej jesieni, ukaże się pierwsza aktualizacja gry Forspoken, ze studia Square Enix, oraz Immortals of Aveum autorstwa Ascendant Studios i Electronic Arts. która doda obsługę AMD FSR 3 do tych gier.

AMD FidelityFX SuperResolution
AMD FidelityFX SuperResolution

AMD, producent technologii procesorów i kart graficznych, ogłosił na swoim blogu, najnowszą wersję swojej technologii generowania klatek - AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3). Nowa wersja technologii generowania klatek, oferuje znaczne ulepszenia w stosunku do wcześniejszej wersji, FSR 2, oraz zdolność do generowania własnych klatek. MA to być odpowiedzią , na konkurencyjne rozwiązania DLSS 3 od Nvidii.

Na blogu AMD czytamy:

Podczas tworzenia gry byliśmy w pełni świadomi wyzwań, jakie się z tym wiążą, więc generowanie klatek nie miało wpływu na interfejs użytkownika w grze. Rozwiązaliśmy ten problem w wersji FSR 3, włączając przetwarzanie interfejsu użytkownika jako integralną część naszego rozwiązania, aby zminimalizować wpływ generowania klatek na interfejs gry.

Dużym usprawnieniem w AMD FSR 3 jest zastosowanie nowego podejścia, do generowania klatek w grach. Opiera się na ulepszonej wersji przepływu optycznego AMD Fluid Motion Frames (AFMF)2 oraz danych tymczasowych gry, takich jak wektory ruchu. Wspólnie te elementy umożliwiają generowanie dodatkowych klatek o wyższej jakości, co przekłada się na zwiększoną liczbę klatek na sekundę w obsługiwanych tytułach gier - nawet do 2x2.

Technologia generowania klatek AMD FSR 3 w połączeniu ze skalowaniem do super rozdzielczości umożliwia uzyskanie w obsługiwanych grach liczby klatek na sekundę, które wcześniej uważano za nieosiągalne w najbardziej wymagających graficznie tytułach, nawet w rozdzielczości 4K przy maksymalnych ustawieniach ray tracingu. Generowania klatek można używać w dowolnym ze znanych trybów jakości skalowania w górę FSR 3, w tym „Jakość” i „Wydajność”, dzięki czemu można skonfigurować stosunek jakości obrazu do wydajności w trakcie skalowania zgodnie z własnymi preferencjami.

MD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) przynosi nie tylko rewolucyjne ulepszenia w generowaniu klatek, ale także innowacyjne rozwiązania związane z jakością obrazu. Jednym z najnowszych dodatków jest tryb „Native AA” – skrót od Native Anti-Aliasing – który zmienia sposób, w jaki doświadczamy graficznej strony gier.

Tryb „Native AA” wyróżnia się tym, że pozwala na korzystanie z AMD FSR 3 bez skalowania w górę, a jednocześnie wprowadza wysokiej jakości antyaliasing i wyostrzenie FSR. To  podejście przekłada się na polepszoną jakość obrazu w porównaniu z rozdzielczością natywną, zachowując jednocześnie dużą wydajność.

Jednym z oczekiwanych funkcji,  trybu „Native AA” jest zdolność do poprawienia jakości obrazu, gdy standardowe techniki antyaliasingowe w grach nie spełniają oczekiwań. Ten tryb umożliwia wyostrzanie krawędzi i oddaje wiekszą ilość detali.

Tryb  „Native AA” ma minimalny wpływ na wydajność, co oznacza, że gracze mogą cieszyć się polepszoną jakością obrazu bez znacznego obciążenia dla swojego sprzętu. Co więcej, w połączeniu z nową zdolnością generowania klatek w AMD FSR 3, tryb „Native AA” może dostarczyć znaczny wzrost wydajności.

Tagi:
Komentarze (0)
    Szanujemy Twoją prywatność
    W celu zapewnienia pełnej funkcjonalności oraz bezpieczeństwa, a także aby dostarczyć spersonalizowane treści, nasza witryna przechowuje pliki cookie.

    Ponieważ szanujemy prawo do prywatności użytkownika, możesz zrezygnować z zaakceptowania niektórych rodzajów plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zajrzyj do naszej polityki prywatności

    Ustawienia zaawansowane